← Til forsiden

Merkevarebloggen Nytt skolenavn

Høyskolen Campus Kristiania har satt i gang et prosjekt som skal lede frem mot et nytt navn og ny visuell identitet. I det arbeidet vil vi ha deg med!

Navneforslag Innspill Q&A Send hilsen på Kristiansk
Snøhetta
panorama

Markering av Høyskolen Kristiania

På mandag ble det klart at det nye navnet til høyskolen blir, Høyskolen Kristiania. 

Fredag besluttet styret navneendringen, og mandag avslørte administrerende direktør Solfrid Lind det nye navnet, foran spente ansatte og studenter.

Den nye navnet blir Høyskolen Kristiania
– Samtidig som vi setter full fart fremover og ruster oss for fremtiden, tar vi med historien vår. Røttene våre går tilbake til grunnleggelsen i Kristiania i 1914, og når vi samler oss under ett navn og en merkevare, er det viktig å synliggjøre vår unike historie innen utdanning. Svært få kan vise til 101 år med uavbrutt skoledrift. Navnet Høyskolen Kristiania synliggjør visjonen fremover, samtidig som den favner historien vår, sier Solfrid Lind, administrerende direktør ved Høyskolen Kristiania.

_C9B3898

Foto: Anders Nilsen / Adapterphoto 

– Hittil har prosessen handlet om å finne et kommunikasjonskonsept og nytt navn til høyskolen, så vi kan nå si at vi er ferdig med første akt. Vi har valgt å ha en åpen prosess med ansatte og studenter så langt, og det er noe vi skal fortsette med. Snøhetta  begynner nå på  andre akt, som handler om å finne den visuelle profilen ut fra navn og konsept. Vi kommer til å oppdatere merkevarebloggen jevnlig, og kommer med små drypp der inntil det hele skal være klart før jul, sier Solfrid.

Prosjektleder Martin Gran fra Snøhetta presenterte kommunikasjonskonseptet høyskolen skal jobbe videre med for å skape ny visuell identitet.

-Fire ulike kommunikasjonskonsepter ble presentert, og gjennom workshop og konseptvernissasje, fikk vi innspill på at alle konseptene har en likhet til identiteten for Høyskolen Kristiania. Anbefalingene som ble gitt viste at alle konseptene skapte en logikk og mening for deltakerne, forteller Martin. 

For å skape en ny visuell identitet til Høyskolen Kristiania, brukes konseptene som et springbrett. Ord og uttrykk som ble fremhevet er:

Varde: Nærhet og byggesteiner

Kombinasjoner: Nye løsninger og innovasjon

Oppdrift: Annerledes og samspill

Utvikling: Transformasjon og egenart

Fellesnevneren til alle kommunikasjonskonseptene er Transformasjon, og det er ut i fra konseptet transformasjon Høyskolen Kristiania og Snøhetta skal videreutvikle en visuell identitet.

 

Se opptak fra presentasjon av nytt navn og konsept her. 

Både Oslo, Bergen og Trondheim hadde en intern markering, hvor markeringen ble streamet fra Oslo.

 

Oslo 

Atriet i Oslo var ryddet for anledningen, og ca 350 ansatte og studenter hadde tatt turen for å få med seg nytt navn.

Oslo_navn

Foto: Anders Nilsen / Adapterphoto 

 

Bergen 

Avdelingsdirektør Axel Eikner sammen med ansatte og studenter var til stede under den interne markeringen av nytt navn på høyskolen.

Det var ca 75 som hadde møtt opp, for å få med seg høyskolens nye navn og Axel sine talepunkter!

Bergen-navn1 Bergen-navn

Foto: Karen Elise Birkeland

 

Trondheim 

Avdelingsdirektør Camilla Prytz inviterte til intern markering for ansatte og studenter. Over 100 hadde møtt opp, for å få med seg vårt nye navn.

navnefest02

Foto: Jørn Adde

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.