← Til forsiden

Merkevarebloggen Nytt skolenavn

Høyskolen Campus Kristiania har satt i gang et prosjekt som skal lede frem mot et nytt navn og ny visuell identitet. I det arbeidet vil vi ha deg med!

Navneforslag Innspill Q&A Send hilsen på Kristiansk
Snøhetta
Kim-Andre-innleder

Konseptvernissage, Bergen 9.oktober

Det var trangt om plassen i Bergen på Konseptvernissage. Det er tydelig at arbeidet med nytt skolenavn og visuell identitet engasjerer. Vi fikk mange gode innspill som vi tar med oss i det videre arbeidet.

Kim-Andre-og-deltakere
Designer Kim Andre Ottesen fra Snøhetta presenterte konsepter i Bergen. Foto: Karen Elise Birkeland

 

Det ble presentert fire konsepter og tre forslag til navn som vi ville teste ut. Etter presentasjonen fikk ansatte og studenter anledning til å sette klistrelapper på de konseptene man likte best. Det er morsomt å se at fordelingen på anbefalinger er ganske lik i de tre byene der høyskolen er. Anbefalingene fordelte seg relativt like på alle konseptene, og selv om noen fikk flere enn andre, er det et tydelig signal om at alle konseptene har kvaliteter som det er verd å få med oss videre.

Varde

Som konseptet for Høyskolen Campus Kristiania handler Varde om å gjøre seg tydelig i terrenget av utdanningstilbud. Når man nærmer seg blir byggesteinene som varden er laget av, og som skiller høyskolen fra øvrige aktører, det som fanger oppmerksomheten. Byggesteinene er konkret som studenter, lærer og studietilbud, men også mykere verdier som nærhet og samhold.

henrik
Konseptet Varde fikk 60 anbefalinger i Bergen

Kombinasjoner

Konseptet Kombinasjoner handler om at du på Høyskolen Campus Kristiania lærer alt du trenger for å løse fremtidige oppgavene i arbeidslivet, men at du i tillegg oppfordres til å prøve ut nye løsninger. Det er kombinasjoner av fag, lærere, undervisningsmetodikk, studenter, studiemiljøer og innovasjon som gir deg denne kompetansen.

kiman
Konseptet Kombinasjoner fikk 23 anbefalinger i Bergen

Oppdrift

Konseptet Oppdrift beskriver et annerledes, men stabilt læringsmiljø, som gir studentene oppdrift mot fremtidige utfordringer i arbeidslivet. Samspillet mellom de ulike kreftene i, og rundt, høyskolen gir studentene bedre og mer målrettet oppdrift mot fremtidige oppgaver og utfordringer i arbeidslivet.

harald
Konseptet Oppdrift fikk 28 anbefalinger i Bergen

Utvikling/transformasjon

Konseptet Utvikling/transformasjon illustrerer prosessen som utvikler studentene gjennom utdannelse på Høyskolen Campus Kristiania. Studentene kommer ut i andre enden med større egenart, mer kunnskap og bedre ferdigheter.

sofie
Konseptet Utvikling/transformasjon fikk 40 anbefalinger i Bergen

 

Fem om nytt skolenavn i Bergen

Nyttskolenavn benyttet anledningen til å ta en prat med ansatte og studenter om merkevareprosjektet.

Intervjuobjekt-1
Magne Sandnes, hovedlærer på fotografi. Foto: Karen Elise Birkeland

 

Hva syns du om at skolene skal samles under ett navn og felles visuell identitet?
– Det synes jeg er en strålende ide. Er fortsatt ikke sikker på det nåværende formelle navnet, hvor jeg hører hjemme. CK et sted, Ernst G. Mortensen stiftelse et sted. Tommel opp!

Hvilken forventning har du til resultatet?
– Forventinger. Altså, jeg håper at vi blir tydeligere. Har ingen spesielle forventninger til selve navnet, bortsett fra at det forhåpentligvis blir lettere å forholde seg til. La oss håpe på tydelighet.

Hva er det beste ved å studere eller jobbe på Høyskolen Campus Kristiania?
– Stor frihet til å gjøre det som vi føler er riktig, som forelesere. Vi har et strålende kollegium.

 

Intervjuobjekt-2
Natasha Mulryan Remen, student HR- og personalledelse. Foto: Karen Elise Birkeland

 

Hva syns du om at skolene skal samles under ett navn og felles visuell identitet?
– Jeg tror det blir en veldig bra ting. En endring som vil være positiv for fellesskapet. En identitet som alle kan være med på.

Hvilken forventning har du til resultatet?
– Jeg tror det blir veldig bra. Samarbeidet med Snøhetta blir topp.

Hva er det beste ved å studere eller jobbe på Høyskolen Campus Kristiania?
– Veldig mye. For det første forelesningene og foreleserne. Dyktige mennesker som har vært med i og har tilknytning til næringslivet. Knytter praksis og teori som forbereder oss på arbeidslivet. Litt intimt, litt trangt. Klassemessig blir vi nærmere hverandre, og bedre kontakt med foreleseren.

 

Intervjuobjekt-5
Aleksander Sivertsen, Førsteamanuensis Institutt for markedsføring. Foto: Karen Elise Birkeland

 

Hva syns du om at skolene skal samles under ett navn og felles visuell identitet?
–  For det første er det kjempespennede. Alltid spennende med noe nytt. Det er på tide. Som Line Louise sier, det å forholde seg til 4-5 skoler og hvem man skal forholde seg til er utfordrende. Dette er supert, på høy tid.

Hvilken forventning har du til resultatet?
– Når man jobber med Snøhetta har man jo kjempeforventninger. Det er jo nytt navn og ny logo. Det må jo bli supert.

Hva er det beste ved å studere eller jobbe på Høyskolen Campus Kristiania?
– For å være ærlig – studentmiljøet. Vi har noe eget på disse skolene, med tanke på studentmiljø. Samtidig, at det ligger så sentrumsnært, fantastisk.

 

Intervjuobjekt-3
Line Louise Røen, Salg- og markedskonsulent. Foto: Karen Elise Birkeland

 

Hva syns du om at skolene skal samles under ett navn og felles visuell identitet?
– Jeg synes det er befriende. Å markedsføre fire ulike merker ut i et marked mot samme målgruppe er utfordrende. F.eks. på bransjesamlinger må jeg si alle 4 + CK. Både studenter og ansatte vet ikke helt hvem som er avsenderen, hvor vi kommer fra. Så det å ha en tydelig merkevare og tydelig avsender vil gjøre det lettere for oss og de vi kommuniserer ut til. Og ikke minst ta en tydelig posisjon, og bli mer konkurransedyktige.

Hvilken forventning har du til resultatet?
– Revolusjonerende. No pressure. Neida, jeg har veldig høye forventninger ut i fra hva Snøhetta har gjort tidligere, og siden vi er en institusjon som er opptatt av merkevarebygging og design, så kunne ikke utgangspunktet vært bedre for et godt konsept og visuell identitet. Navnet er jeg veldig spent på.

Hva er det beste ved å studere eller jobbe på Høyskolen Campus Kristiania?
– Det beste, det må være å jobbe med så mange kule nerder – rett og slett. Det at vi har så mange med så mye lidenskap til fagene vi har. Man møter utrolig mange interessante mennesker. Det å jobbe med markedsføring innen utdanning er spennende, siden mange av studentene er tøffe som går inn i de bransjene. Det beste er å jobbe med markedsføring, noe du kan stå for.

 

Intervjuobjekt4
Simon Wiig, Student Markedsføring og salgsledelse. Foto: Karen Elise Birkeland

 

Hva syns du om at skolene skal samles under ett navn og felles visuell identitet?
– Det synes jeg at kan være positivt. Det kan gi mer enhetlig kommunikasjon med omverdenen. En annen utfordring er da hvordan vi skal kunne skille de ulike skoleretningene våre. MH, NKH etc. tilbyr jo ganske ulike utdannelser, så da er det alltid en utfordring hvordan det skal kommuniseres til markedet. På ene siden bra, andre siden utfordrende.

Hvilken forventning har du til resultatet?
– Vel, vi har jo med oss ganske kompetente mennesker på dette her, så egentlig er jeg mest spent. Ganske store forventninger til at dette her skal bli bra saker. Men jeg er veldig spent på løsningen, det må jeg si.

Hva er det beste ved å studere eller jobbe på Høyskolen Campus Kristiania?
– Det beste er rett og slett at vi har veldig mange forskjellige typer studenter. Mange synspunkter, gode forelesere og gode muligheter til å drive med forskning.

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.