← Til forsiden

Merkevarebloggen Nytt skolenavn

Høyskolen Campus Kristiania har satt i gang et prosjekt som skal lede frem mot et nytt navn og ny visuell identitet. I det arbeidet vil vi ha deg med!

Navneforslag Innspill Q&A Send hilsen på Kristiansk
Snøhetta

Kampanjestart ved Høyskolen Kristiania

Etter at navnet Høyskolen Kristiania og det kristianske alfabetet ble lansert før jul, har det vært hektisk aktivitet i Salg og marked. I løpet av kort tid har avdelingen fått viktige kampanjeelementer på plass.

Lansering_kristiania31

Den nye nettsiden kristiania. no ble publisert 6. januar og studiekatalogen er allerede på tur ut til interessenter, utdanningsmesser og andre distribusjonskanaler. Reklamefilmen er på lufta, og snart vil det være mulig å følge livet på Høyskolen Kristiania via en webTV-serie på VG.no.

JonFornesjanuar2016_2
(foto Anders Nilsen / Adapterphoto)

– Ny nettside og felles studiekatalog er et naturlig resultat av sammenslåingen til én merkevare, og det har blitt sluttprodukter vi kan være stolte av. Katalogen har fått et løft rent grafisk og visuelt, og nettsiden viser hele bredden i vårt studietilbud med alle fagområder og fagnivå. Sammen presenterer dette oss på en god og helhetlig måte, sier Jon E. Fornes, direktør Salg og marked.

Se den nye reklamefilmen Tenk fremover

 

 Fra 5 til 1
Markedsansvarlig Helene Eikeland Naustvik har vært prosjektleder for Høyskolen Kristianias nye nettside.
– Den interne prosjektgruppen har jobbet godt sammen med Neolab, som har stått for informasjonsarkitektur og struktur, og Snøhetta som har bidratt med design. Målsetningen var å lage en nettside som reflekterer vår nye identitet, og som viser hele bredden i vårt studietilbud, samt områder som forskning og karrieresenter. Den nye nettsiden erstatter de fem nettsidene som tilhørte de tidligere skolenavnene, dermed er målgruppen betydelig større.

NettsideBilde1

Prosjektgruppen: Gunhild Gaara, Aleksander Hoel, Helene Vågsvoll, Helene Eikeland Naustvik og Eli Hanssen har hatt noen hektiske måneder med å få på plass den nye nettsiden kristiania.no (Morten Pedersen og Mette Klessen Rennesund var ikke til stede)

Første felles studiekatalog
«Når vi slipper den nye studiekatalogen til Høyskolen Kristiania ut i markedet, er det viktig for oss at den fremstår seriøst og helhetlig, slik at det er tydelig at vi er en skole med lang historie og erfaring – selv om navnet er helt nytt».

IMG_3536

Redaktør Aleksander Hoel og grafisk designer Jeanett Stuve forteller at målsetningen er at studiekatalogen skal ha lang levetid, og kunne fungere som et oppslagsverk frem mot studiestart.

– Å samle alle Høyskolen Kristianias studier i en katalog, setter ekstra krav til lesevennlighet og navigering. Vi har brukt fargekoder som skal bidra til det, og har gjennom tekst, design og lay out lagt vekt på at Høyskolen Kristiania fremstår helhetlig.

Kristiansk
Elementer av det Kristianske er tatt med i både nettside og studiekatalog, men uten å overdrive. Dette er et bevisst valg.

– Vi skal leve med det Kristianske lenge, så vi velger ikke å bruke opp alt kruttet med en gang. Det ligger mange spennende muligheter i det, som vil bli synlige i vår profilering etter hvert, sier Jon E. Fornes ved Høyskolen Kristiania.

IMG_8581

Utdanningsmesse
«Det var utrolig gøy å stå der som en skole», sier salgssjef Line Fauske og Elin Hennum Berg, messeansvarlig.

– Mens vi tidligere har stått der med tre ulike stands, og nesten konkurrert med hverandre, merket både vi og studentteamet vårt at det var utrolig positivt å stå der og kunne tilby et så godt og bredt studieutvalg, med en rekke utdanninger på ulike fagområder og fagnivå. Høyskolen Kristiania er blitt godt tatt i mot, fastslår de etter årets første utdanningsmesse på Lillestrøm.

messestand2

Er du nysgjerrig på det kristianske uttrykket, sjekk ut designmanualen vår.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.